2021 Mal For Markedsføringsplan

Det tar tid å bygge opp en mal for markedsføringsplan. I tillegg vil det være behov for å kontinuerlig oppdatere denne, ikke sant? 100%. Det å lage en plan for din digitale markedsføring for 2021 er verdt hvert eneste minutt av tiden du bruker på den. Om du forsøker å bygge din virksomhet uten en digital markedsføring i 2021, er det helt det samme som å bygge et hus uten tegninger. Her forsøker vi å hjelpe deg med å lage den perfekte malen slik at du kan være klar for 2021 med en optimal plan.

Før vi gir ut all informasjon og kunnskap du trenger for å lage din perfekte markedsføringsplan, la oss begynne med å gi deg en GRATIS Digital Mal for Markedsføringsplan for 2021!

Klikk på bildet nedenfor, og lag din egen kopi for å begynne å bruke denne malen i dag.
Ingen e-post nødvendig!

Sky Marketing sin mal for Markedsføringsplan [2021]

Nå som du har din mal for markedsføringsplan, la oss gå gjennom noen grunnleggende ting i dette innlegget, før vi på et senere tidspunkt graver dypere inn på temaet.

Hvorfor er det et behov for en markedsføringsplan?

Det er mange grunner til at ethvert selskap og team med markedsførere trenger en god markedsføringsplan. Her er de tre viktigste grunnene:

1. Lag bedre mål

Når du har spesifikke mål å oppnå, kan du planlegge hvordan du skal oppnå dem. Å ha for generelle mål som «å utvide virksomheten min» VS. målbare KPI-er som «Jeg vil øke inntektene mine med NOK 6 millioner, og for å gjøre det trenger jeg 1 000 nye kunder» er annerledes. Faktiske KPI-er kan hjelpe deg med å planlegge nøyaktig hva som kan bringe deg nærmere målet. Vi anbefaler at du setter opp noen SMART-mål – som står for spesifikke, målbare, oppnåelige, relevante og tidsstyrte.

55550Kilde-eStudie

2. Forbedre fokuset ditt

Markedsføring uten fokus kan være veldig rotete og ekstremt ineffektivt. Det beste tipset vi kan gi deg er å fokusere på spesifikke aktiviteter og få dem til å gjøre det bra. En digital markedsføringsplan vil hjelpe deg med å fokusere på nøyaktig oppgavene som vil påvirke din suksess. Selvfølgelig vil ting endre seg og planen din vil også endre seg. Men så lenge du bruker en god markedsføringsmal, vil du få oppgavene til neste måned og jobben din blir langt mer effektiv.

3. Hold deg konsistent

Suksess skjer ikke over natten. Konsistens er nøkkelen til markedsføring og favoriseres av alle algoritmer i de ulike kanalene for sosiale medier. Når du samsvarer dette med dine markedsføringsaktiviteter, vil du se enorme resultater. Det betyr at du legger ut ett innlegg på sosiale medier hver dag eller kjører en PPC-kampanje som bygger mer og mer trekkraft over tid. En god mal for markedsføringsplan kan hjelpe deg med å bygge på fremdriften og holde deg konsistent.

Mål og KPIer i Sky Marketing sin Mal for markedsføringsplan

Oppsummering

Vi har gått gjennom ganske enkelt forklarte prosesser for en optimal markedsføringsplan. Selv om disse står enkelt forklart betyr ikke det at gjennomføringen er like enkelt. Gjengangeren i hva som er skrevet er tross alt at dette må gjennomføres over tid.

Vi har allerede laget en veldig brukervennlig mal for markedsføringplan, som du kan få – her.

Author avatar
Vincent Tinella