Google Ads
Vi anser oss selv som et ledende byrå innen Google Ads i Oslo & Viken. Vi står inne for å skape imponerende ROI’er for våre kunder. Når vi snakker ROI, snakker vi kvantifiserbar verdi for din virksomhet, enten via mer salg på nettsiden din, økt kundehenvendelser, eller andre måleparametere.
Med base på Lysaker benytter vi oss av ledende samt egenutviklede AI-systemer for å optimalisere og analysere våre annonser på markedet. Denne miksen mellom smart tenkning og digital effektivitet betyr at kundene våre får mest mulig ut av sine digitale kampanjer. Vi kan bistå alt fra små lokale foretak til store landsdekkende selskaper med å lykkes med Google Ads.
Vår tilnærming
Vi er ikke bare et hvilket som helst annet «Adwords-administrasjonsbyrå». Vi har en veldig klar tilnærming til hvordan vi jobber med våre kampanjer. Som med alle andre ting i Sky Marketing, begynner det med omfattende analyse og datainnsamling. Dette hjelper oss med å sikre at søkemotormarkedsføring (SEM) er den rette kanalen for deg og dine forretningsmål.
Bygget på vår plattform, med analyser og markedsundersøkelse, bygger vi et veikart skreddersydd dine forretningsmål og nåværende markedssituasjon. Deretter gjennomfører vi Google Ads kampanjer som vi fortsetter å fikle med og utvikle gjennom vår platform innen analyse og optimalisering. Dette er bare begynnelsen av en hel del prosesser for å teste og iterere kampanjer, og alltid forbedre dem for å forlenge levetiden. På denne måten sikrer vi at vi alltid genererer høyest mulig avkastning på markedsføringsinvesteringene dine.
Ofte Stilte Spørsmål
Hva er Google Ads?
Google Adwords heter nå Google Ads - og gjør det mulig for bedrifter å nå ut til folk umiddelbart når de søker på Google etter deres tjenester/produkter.
Den enkleste formen for annonser vises øverst i Googles søkeresultater. Hvis du for eksempel skulle søke etter “Google AdWords byrå Oslo”, vil du sannsynligvis se Google-annonser i de fire øverste posisjonene med en liten ‘Annonselogo’ ved siden av oppføringen. Disse annonsene er skrevet for å vises for søkere når denne spesifikke setningen eller 'nøkkelordet' ble skrevet inn i søkefeltet på Google. Annonsører betaler bare for disse annonsene når noen faktisk klikker på dem - det er grunnen til at denne formen for annonsering også er kjent som 'Pay Per Click' (PPC) Markedsføring.
Rekkefølgen eller 'rangeringen' som disse annonsene vises i bestemmes av "annonseauksjonen", som er påvirket av flere faktorer som beregnes under hvert enkelt søk. Disse kan begrenses til:
A) Prisen du er villig til å betale per klikk; og
B) Hvor relevant annonsen og nettstedet ditt er for det søkeordet du søkte etter.
Andre faktorer som for eksempel nettsidens hastighet, og hvor ofte annonsen din har blitt klikket på tidligere, påvirker også denne beregningen.
Annonsene kan vises i mange varianter. Noen kan være flere linjer lange, inkluderer telefonnumre, en gateadresse, priser, spesialtilbud og til og med bilder av de spesifikke produktene. Disse variasjonene bestemmes av en rekke annonseutvidelser- og typer annonsører kan bruke for å fange oppmerksomheten til søkerne.
Hvor mye koster Google Ads?
Når et byrå som Sky Marketing administrerer Google Ads kampanjen din, er det to separate kostnader å være klar over:
Mediekostnader
Også kjent som klikkbudsjettet, er mediekostnader det Google belaster deg hver gang du klikker på annonsen. Som annonsør kontrollerer du beløpet du ønsker å bruke på Google Ads. Det finnes verktøy som lar deg som annonsør beregne gjennomsnittlig kostnad per klikk (CPC) for søkeordene du ønsker å målrette deg mot. Samme verktøy gir en indikasjon på hvor stort søkevolum som finnes for disse søkebegrepene på de målrettede kanalene i en gitt måned.
Denne informasjonen gjør det mulig for annonsører å kartlegge hvor store medieutgifter som trengs for å nå hele eller deler av målgruppen. For eksempel, hvis søkebegrpet "Google Ads byrå Oslo" koster 10,00 NOK per klikk, og det er 100 søk per måned i Oslo, kan annonsøren bruke opptil 1 000 NOK per måned for å nå disse søkerne.
Administrasjonskostnader
Kostnaden som er knyttet til et Google Ads byrå eller en partner som administrerer en Google Ads aktivitet kan variere stort. I bunn og grunn bør man se etter hvem som kan levere god avkastning basert på meritt. Med Google Ads er dette langt enklere å måle enn ved noen andre kanaler da du har alle kostnader og gevinster enkelt kvantifiserbart.
Det finnes to varianter av hvordan Oslos digitale byråer tar betalt for å administrere Google Ads for deg:
A) Fast månedsbeløp
B) Andel av budsjettet ditt
Sky Marketing sin oppgave er å gå enda lenger. Dette ved å generere trafikk og konverteringer som resulterer i gode avkastninger for hver eneste krone du setter inn i ditt Google Ads budsjett. Hos oss i Sky Marketing opererer vi med en struktur hvor vi tar en andel av annonsebudsjettet. Dette gjør vi med en garanti om å levere også for at du skal være trygg på at du får avkastningen som forventet.
Hvordan stoppes konkurrenter fra å trykke på mine Ads?
Google benytter en rekke forskjellige prosesser for å forhindre falske annonseklikk. Blant disse er å endre søkeresultatene for brukere basert på deres tidligere søkelogg og adferd. Selv med disse forebyggende tiltakene er det ganske enkelt å omgå disse hindringene, noe som kan koste annonsører et betydelig beløp i falske klikk.
For å forhindre falske klikk som påvirker bunnlinjen, bruker Sky Marketing en tredjeparts programvare som gjør det mulig for oss å tilpasse beskyttelsen for hver av våre kunders annonsekontoer. Siden vi implementerte denne programvaren, har vi hatt bevisste besparelser på tusener i bortkastedet klikk.
La oss ta en prat
Slipp løs det digitale potensialet ditt gjennom data og digital markedsføring med høy ytelse. Få et gratis tilbud uten forpliktelser.